Awokado z pomidorami i kokosowym bekonem


Składniki:

- szklanka płatków kokosowych
- 2 łyżki sosu sojowego
- łyżka oleju do smażenia
- 1,5 łyżki syropu klonowego
- łyżeczka wędzonej papryki
- 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
- 0,5 łyżeczki granulowanej cebuli (opcjonalnie)
- szczypta soli
- szczypta pieprzu
- dojrzały pomidor
- sok z limonki lub cytryny
- dojrzałe awokado

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 175 stopni C. 
2. Płatki kokosa wsypałam do dużej miski, a w małej szklance dokładnie wymieszałam wszystkie pozostałe składniki.
3. Wylałam zawartość szklanki na płatki kokosa, delikatnie wymieszałam, aż wszystkie płatki zostały pokryte sosem. W takiej zalewie trzymałam je godzinę (można nie czekać, ale wtedy będą mniej chrupiące).
4. Po godzinie płatki wsypałam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam 10 minut, mieszając co 2-3 minuty.
5. Pomidora obrałam ze skóry i pokroiłam w kostkę.
6. Awokado przekroiłam na pół, usunęłam pestkę, obrałam obie połówki i każdą z nich napełniłam pokrojonym pomidorem. Oprószyłam solą, pieprzem i skropiłam sokiem z limonki. Na tak przygotowane awokado sypnęłam upieczonym kokosowym bekonem. Dosmaczyłam solą.

Przepis: "Nowa Jadłonomia"


Brak komentarzy

Prześlij komentarz