Spaghetti z pesto z awokado


To jedwabiście gładkie pesto można połączyć z makaronem, ale równie dobrze smakuje w połączeniu z bagietką. Ma więcej plusów niż minusów.
Plusy: szybkie, łatwe, smaczne.
 Minusy: mogę sama zjeść całą miskę np. z nachosami.

Składniki:

- 2 dojrzałe awokado
- pęczek świeżej bazylii
- 1/2szklanki orzechów włoskich lub nasion konopii
- 2 łyżki soku z cytryny
- 3 ząbki czosnku
- 1/2 łyżeczki soli
- 1/2 kubka oliwy
- świeżo mielony pieprz do smaku
- porcja spaghetti

Przygotowanie:

1. Liście bazylii umieściłam w kilichu blendera wraz z awokado, orzechami włoskimi (lub nasionami konopi), sokiem z cytryny, czosnkiem i solą. Miksowałam, aż składniki zostały drobno posiekane. Dodałam olej i ponownie blendowałam do uzyskania gęstej pasty. Doprawiłam pieprzem. 

2. Makaron ugotowałam według instrukcji. Połączyłam go z odpowiednią ilością pesto.

Pozostałe pesto przykrywam bezpośrednio folią aluminiową aby zapobiec brązowieniu. Trzymam w lodówce do 5 dni.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz