Piernikowy wieniec bezowy idealny na Boże Narodzenie




Beza Pavlowej w kształcie wieńca jest nie tylko wyśmienitym deserem bożonarodzeniowym, ale również piękną ozdobą świątecznego stołu.

Składniki na wieniec bezowy

- 5 świeżych białek 
- 250 g drobnego cukru do wypieków 
- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej 
- 1 łyżeczka białego octu winnego lub soku z cytryny 
- szczypta soli 

Składniki na krem piernikowy

- 300 ml schłodzonej śmietany kremówki 30% albo 36% 
- 250 g schłodzonego serka mascarpone
- 1 łyżeczka cukru pudru 
 -1/4 łyżeczki mielonego imbiru 
- 1/4 łyżeczki mielonego kardamonu 
- 1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej 
- 2 łyżeczki mielonego cynamonu 
- 2 łyżeczki kakao 

Składniki do dekoracji

- 1-2 pomarańcze 
- 0,5 szklanki cukru 
- 1,5 szklanki wody 

Przygotowanie wieńca bezowego

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. 
2. Białka umieściłam w metalowej misce (można też w szklanej) razem ze szczyptą soli. Najpierw na wolnych obrotach ubijałam je przez chwilę, następnie zwiększyłam obroty prawie do maksimum. Kiedy piana stała się dosyć sztywna dodawałam stopniowo, łyżka po łyżce cukier (kolejną łyżkę cukru dosypuję po całkowitym rozpuszczeniu się poprzednio dodanej łyżki.) Na koniec wlałam ocet winny i przesianą mąkę ziemniaczaną. Miksowałam jeszcze przez minutę. 
3. Na blasze położyłam papier do pieczenia, na którym narysowałam okrąg o średnicy 21 cm. Masę bezową przełożyłam do rękawa cukierniczego z odciętą końcówką. Wyciskałam na narysowany okrąg, jedną dużą bezę obok drugiej, w taki sposób, by się dotykały. 
4. Wieniec wstawiłam do piekarnika i po pięciu minutach pieczenia temperaturę piekarnika zmniejszyłam do 150. Piekłam 120 minut. 
5. Gotową bezę studziłam w wyłączonym i zamkniętym piekarniku przez godzinę.
6. Wystudzone ciasto przełożyłam na paterę. 

Przygotowanie kremu

1.  Mascarpone ubiłam ze śmietanką do powstania sztywnego kremu. 
2. Dodałam cukier puder, kakao i przyprawy. Miksowałam do połączenia składników. 
3. Ubity krem ułożyłam na wierzchu bezy.

Przygotowanie kandyzowanych plastrów pomarańczy:
1. Pomarańczę umyłam i sparzyłam wrzątkiem. Pokroiłam na bardzo cienkie plasterki. 
2. Na duża patelnię wsypałam cukier, wlałam wodę i mieszając doprowadziłam do rozpuszczenia się cukru. 
3. Do wrzącego syropu pojedynczo wkładałam plastry pomarańczy. 
4. Na bardzo małym ogniu gotowałam przez około 60 minut. Pomarańcze co kilka minut odwracałam na drugą stronę. 
5. Gotowe owoce wyłożyłam na kratkę. Kiedy ostygły umieściłam je na bezie, a resztę syropu z karmelizowanych pomarańczy oblałam wieniec.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz