Owsianka z jabłkiem i suszoną morwą


Klasyczna owsianka jest sycąca i odżywcza, a rano rozgrzewa. Dzięki morwom jest dosyć słodka więc śmiało można je zastąpić rodzynkami czy suszonymi żurawinami.

 Składniki na 2 porcje:

- 3/4 szklanki płatków owsianych
- 1-1,5 szklanki mleka migdałowego albo innego ulubionego mleka, może też być woda
- 1 duże starte jabłko
- 2 łyżki suszonej morwy albo rodzynek
-  szczypta soli
- ewentualnie odrobina miodu albo syropu klonowego czy innego słodu

Na górę:

- jabłko
- migdały (opcjonalnie)
- łyżeczka masła orzechowego
- cynamon 

Przygotowanie:

1. Płatki owsiane, mleko migdałowe, starte jabłko, morwę i sól umieściłam w małym garnku i gotowałam na wolnym ogniu przez kilka minut, cały czas mieszając. 
2. Kiedy owsianka zgęstniała zdjęłam ją z ognia i przełożyłam do miseczek. Na wierzch ułożyłam ulubione dodatkami takie jak: jabłka, odrobina masła orzechowego oraz szczypta cynamonu.


2 komentarze

  1. Suszone morwy sa pyszne! I aż czasami nawet za słodkie, więc nie trzeba nic innego dodawać.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dlatego często zastępuję je rodzynkami :-)

      Usuń