Piernikowa czekolada na gorąco



Domowa, piernikowa czekolada potrafi smacznie wprowadzić w świąteczny nastrój! 

Składniki:

- 250 ml mleka
- 150 ml śmietanki kremówki 30%-36%
- 150 g gorzkiej czekolady (może być pół na pół czyli 3/4 gorzkiej i 3/4 mlecznej)
- 1/2 łyżeczki kardamonu
- 1/2 łyżeczki imbiru
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
+ 2-3 kostki startej gorzkiej czekolady 

Przygotowanie:

1. Do garnka wlałam mleko i śmietanę. Dodałam wszystkie przyprawy i wanilię. Mieszając podgrzałam do zagotowania.
2. Stopniowo, kostka po kostce, energicznie mieszając dodawałam czekoladę. Jeszcze przez minutę na małym ogniu gotowałam. Można też na chwilę zostawić czekoladę pod przykryciem aby przeszła aromatem przypraw.
3. Gotową rozlałam do kubków i oprószyłam płatkami czekolady.






1 komentarz