Śledzie w sosie musztardowym


Bardzo szybkie do przygotowania delikatne śledzie z aksamitnym sosem musztardowym. Zamiast filetów w słonej zalewie możemy użyć śledzi w oleju. Przy tym wariancie nie będziemy musieli już ich namaczać. 

Składniki:

- 4 filety śledziowe w słonej zalewie
- 4 łyżki gęstej śmietany 18% 
- 4 łyżki majonezu 
- 3 łyżki musztardy francuskiej 
- 2 łyżki musztardy sarepskiej 
- 1 łyżeczka miodu 
- 0,5 łyżeczki kurkumy 
- 1 łyżeczka curry (opcjonalnie)
- świeżo posiekany koperek 
-  świeżo mielony pieprz 
- mleko do namoczenia śledzi


Przygotowanie:

1. Filety śledziowe zalałam wodą i moczyłam około 2 godzin. Następnie odsączyłam z wody, zalałam mlekiem i moczyłam jeszcze pół godziny. 
2. Odsączone śledzie pokroiłam w romby.
3. W misce albo kubku wymieszałam śmietanę, majonez, obie musztardy, kurkumę, (ewentualnie curry) oraz miód. 
4. Śledzie ułożyłam na półmisku i polałam sosem. 
5. Przed serwowaniem umieściłam je na godzinę w lodówce. 
6. Podałam z drobno posiekanym koperkiem i świeżo zmielonym pieprzem. 




Brak komentarzy

Prześlij komentarz