Wigilijna fasola z miodem według przepisu Agnieszki Kręglickiej

Bardzo prosta, wigilijna przegryzka: fasola z miodem zwana fiziołami. Można ją zrobić również w wersji mięsnej np. z boczkiem, wędzonymi śliwkami i rozmarynem.

Składniki:

- 2 szklanki fasoli piękny Jaś 
- 1 łyżka cukru 
- sól 
-  1/2 szklanki miodu 
- 1-2 cytryny 

Przygotowanie:

1. Fasolę moczyłam przez noc, aby spęczniała. 
2. Rano ją opłukałam, zalałam zimną wodą i gotowałam z łyżką cukru przez godzinę.
3. Pod koniec gotowania, gdy ziarna były prawie ugotowane, obficie ją posoliłam. 
4. Jeszcze chwile dogotowywałam fasolę, ostudziłam i odcedziłam. 
5. Miód podgrzałam w rondelku i doprawiłam sokiem z cytryny. Sos powinien mieć intensywnie słodko-kwaśny, zrównoważony smak. Takim sosem polałam ciepłą fasolę.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz