Cebula karmelizowana


Dzisiaj proponuję cebulę, która idealnie współgra z mięsami, serami, burgerami, a nawet jako dodatek do niektórych sałatek.

Składniki:

- 1 kg czerwonej cebuli
- 2 łyżki oliwy
- 3 łyżki cukru muscovado albo miodu czy melasy
- 3-4 łyżki kremu octu balsamicznego albo więcej do smaku
- 2 łyżki czerwonego octu winnego
- szczypta soli
- pieprz do smaku
- około 1/4 szklanki wody

Przygotowanie:

1. Cebulę obrałam i pokroiłam w piórka.
2. W garnku z grubym dnem rozgrzałam oliwę i przez kilkanaście minut, na średnim ogniu, szkliłam cebulę.
3. Kiedy cebula zmiękła dodałam cukier i smażyłam, aż się rozpuścił.
4. Wlałam wodę i dodałam pozostałe składniki. Mieszając co jakiś czas, smażyłam na bardzo wolnym ogniu, około 30-45 minut. Kiedy cebula osiągnęła intensywna barwę i się skrystalizowała przełożyłam ja do czystego i szczelnego słoika.
5. Cebulę przechowuje do dwóch tygodni.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz