Korzenne tiramisu



Korzenne tiramisu śmiało zamiast makowca czy piernika albo obok nich, może zagościć na świątecznym stole

Składniki:

-  300 - 400 g podłużnych biszkoptów
- 190 ml kawy (3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej zaparzonej w 190 ml wrzącej wody), wystudzonej
- 60 ml likieru kawowego
-  4 duże żółtka
- 2 białka
- 3 łyżki cukru pudru
- 500 g mascarpone, schłodzonego
- 4 łyżeczki przyprawy do piernika
-  1 łyżeczka cynamonu
-  2,5 łyżki kakao 

Przygotowanie:

 1. W miseczce wymieszałam kawę z likierem kawowym i 2 łyżeczkami przyprawy do piernika. 
2. Dno prostokątnej foremki o wymiarach 15 x 28 cm. wyłożyłam nasączonymi w kawie z likierem i przyprawą piernikową, biszkoptami (biszkopty powinny być dobrze nasączone, ale kawa nie może z nich cieknąć).
3. Białka odseparowałam od żółtek.
4. Żółtka utarłam z cukrem na jasny, puszysty kogel mogel. Dodałam mascarpone, 1 łyżeczkę przyprawy do piernika i 1 łyżeczkę cynamonu. Zmiksowałam do połączenia i ubijałam do otrzymania kremu o musowej konsystencji. 
5. W osobnej miseczce ubiłam białka na sztywną pianę. Dodałam do masy z mascarpone i bardzo delikatnie wymieszałam. 
6. Połowę otrzymanej masy wyłożyłam na przygotowaną wcześniej warstwę biszkoptów, wyrównałam. Czynność powtórzyłam: w foremce ułożyłam kolejną warstwę biszkoptów nasączonych w kawie, przykryłam pozostałym kremem i wyrównałam. Formę przykryłam przezroczystą folią spożywczą, by deser nie chłonął zapachów z lodówki. Schłodziłam przez noc w lodówce. 
7. Przed samym podaniem deser oprószyłam kakao wymieszanym z 1 łyżeczką przyprawy do piernika i przesianym przez sitko. 

przepis: "Moje Wypieki"


Brak komentarzy

Prześlij komentarz