Tarta z rabarbarem i kremem migdałowym


Tarta ta osłodziła nam ostatnią sobotę kiedy zostaliśmy zaproszeni na grilla, a cały dzień lało i były burze. Wszyscy zamiast w ogrodzie pod błękitnym niebem wylądowaliśmy na zadaszonym tarasie, a jedzenie, które miało być z grilla było z patelni do grillowania. Mimo wszystko spotkanie było wspaniałe, jedzenie przepyszne, a tarta skradła podniebienia nie tylko nas dorosłych, ale i dzieci. Obok tego kruchego ciasta z rabarbarem tarta ta dołączyła do moich ulubionych rabarbarowców.

Składniki na kruchy spód:

- 125 g miękkiego masła 82%
- 80 g cukru pudru
- 2 żółtka
- 1 łyżka śmietany 36% albo 30%
- 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
- 1/4 łyżeczki soli
- 235 g mąki pszennej

Przygotowanie:

1. Masło razem z cukrem pudrem zmiksowałam. Kiedy osiągnęłam kremową masę dodałam żółtka, śmietanę, wanilię oraz sól i jeszcze przez minutę ucierałam. Wsypałam mąkę i na najniższych obrotach miksera mieszałam do połączenia się składników.
2. Przeniosłam ciasto na stolnicę, przez chwilę wyrabiałam je rękami. 
3. Formę do tarty natłuściłam cienką warstwą masła. Przeniosłam na nią wyrobione ciasto i tak je rozłożyłam aby wszędzie uzyskać równą krawędź i taką samą grubość. Schowałam je do lodówki na 20-30 minut.
4. Piekarnik nagrzałam do 170 stopni C.
5. Wycięłam duży kawałek pergaminu. Zgniotłam go, a następnie wygładziłam. Czynność powtórzyłam dwukrotnie,
6. Po 30 minutach wyciągnęłam ciasto z lodówki, na tartę położyłam pergamin i kulki ceramiczne do pieczenia 
7. Wstawiłam do piekarnika i piekłam 10 minut, aż boki zrobiły się lekko złote.
8. Po tym czasie usunęłam delikatnie kulki ceramiczne i pergamin i piekłam kolejne 15 minut.
9. Tartę wyjęłam z piekarnika i pozostawiłam do ostygnięcia.

Składniki na krem:

- 70 g zmielonych migdałów albo płatków migdałowych
- 45 g drobnego cukru do wypieków
- 1/4 łyżeczki soli
- 50 g miękkiego masła 82%
- 1 żółtko
- 60 g śmietany 36% albo 30%

Na górę:

- 400 g - 500 g  rabarbaru

Przygotowanie kremu:

1. Zmielone migdały, cukier, sól i masło utarłam na gładko. Dodałam żółtko, śmietanę i wymieszałam do połączenia się składników.
2. Gotowy krem rozprowadziłam równomiernie na schłodzonej tarcie.
3. Umyty, osuszony i pokrojony w równe kawałki rabarbar ułożyłam na samej górze tarty.
4. Gotowe ciasto wstawiłam do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika i piekłam 30 minut. Pozostawiłam do ostygnięcia, a chwilę potem zjedliśmy tartę w kilka minut!





2 komentarze

  1. t tarta wygląda idealnie, połączenie rabarbaru z migdałami jest boskie! poproszę kawałek na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń