Kurczak w czerwonym curry


Szybka potrawa z kurczaka w pikantnym sosie curry.

Składniki na 2 porcje:

- 1 pojedyncza pierś kurczaka
- 1/2 czerwonej papryki, pokrojonej w paski
- 1 łyżeczka czerwonej pasty curry
- 200 ml mleka kokosowego
- 5 łyżek śmietanki kremówki
- cukier trzcinowy do smaku
- zielone liście (użyłam natkę pietruszki)
- łyżka oliwy
- łyżka ziaren białego sezamu

Przygotowanie:

1. Pierś z kurczaka umyłam, osuszyłam na papierowym ręczniku i oczyściłam z błonek i kości. Doprawiłam delikatnie solą oraz pieprzem. 
2. W woku (albo na patelni) rozgrzałam łyżkę oliwy i wrzuciłam pokrojonego na kawałki kurczaka.i paprykę. Na większym ogniu obsmażałam mięso z warzywami przez kilka minut Pod koniec smażenia dodałam pastę curry. 
3. Wlałam mleko kokosowe i gotowałam, aż sos zredukował się o połowę i zgęstniał. Dodałam śmietankę kremówkę, wymieszałam i doprawiłam cukrem trzcinowym. 
4. Przełożyłam do miseczek, posypałam lekko zrumienionym na suchej patelni sezamem i udekorowałam natką pietruszki.

Inspiracja: Kwestia Smaku


Brak komentarzy

Prześlij komentarz