Ciasto na zimno z persymoną i galaretką


To ciasto zrobiłam w z tęsknoty za latem. Wolałabym aby zagościły na nim sezonowe, letnie owoce, ale póki co, wiosnę przywołuję persymoną.

Składniki:

-  kilkanaście podłużnych albo okrągłych biszkoptów
-  2 galaretki o smaku brzoskwiniowym
- 300 ml schłodzonej śmietany kremówki 30% albo 36%
- 1-2 dojrzałe kaki (persymony) albo brzoskwinie

Przygotowanie:

1. Spód 22-23 cm formy do pieczenia wyłożyłam papierem do pieczenia.
2.  Na dnie, jeden obok drugiego, ułożyłam biszkopty. 
3. Jedną galaretkę brzoskwiniową rozpuściłam w 250 ml wody. Pozostawiłam do  wystudzenia pilnując aby całkowicie nie stężała.
4. Śmietanę kremówkę ubiłam na sztywno. Małym strumieniem wlewałam wystudzoną  galaretkę, cały czas ubijając, by nie zrobiły się grudki. Wylałam na ułożone w formie biszkopty. Umieściłam w lodówce czekając, aż masa całkowicie stężeje. 
5. Drugą galaretkę rozpuściłam w 350-400 ml wrzątku. Schłodziłam. 
6. Owoce umyłam, obrałam ze skóry i pokroiłam na plasterki. Ułożyłam na wierzchu ciasta. Zalałam lekko tężejącą brzoskwiniową galaretką. Wstawiłam do lodówki do całkowitego stężenia.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz