Szakszuka



Trochę czasochłonne, ale za to pyszne i pożywne śniadanie według przepisu odkrytego na stronie Kwestii Smaku.  Robię je w weekendy, bo w tygodniu nie mam na nie czasu.

Składniki:

- 2 łyżeczki oliwy 
- 1/2 małej cebuli 
- 1/2 ząbka czosnku 
- kawałek papryczki chili lub ostra papryka w proszku 
- 150 g cukinii (ok. 1/3 średniej) 
- 1/2 papryki (zielonej, żółtej lub czerwonej) 
- 500 g pomidorów malinowych 
- sól do smaku
- świeżo mielony pieprz 
- 2 jajka 
- 1/4 łyżeczki mielonej kurkumy 
- szczypta garam masali
- listki świeżej kolendry albo bazylii  (do podania)

Przygotowanie

1. Cebulę, czosnek i chili drobno posiekałam.
2. Cukinię i paprykę umyłam i pokroiłam w kostkę. 
3. Pomidory sparzyłam wrzątkiem, obrałam i pokroiłam w kostkę. 
4. Na większej patelni rozgrzałam łyżeczkę oliwy i zeszkliłam cebulę. Dodałam czosnek i chili i chwilę podsmażałam. Włożyłam cukinię i paprykę, dolałam drugą łyżeczkę oliwy i smażyłam mieszając przez blisko 2 - 3 minuty. W międzyczasie posoliłam i doprawiłam przyprawami aby uwolnić ich aromat podczas podsmażania. 
5. Dodałam pomidory, posoliłam i doprawiłam pieprzem. Wymieszałam i smażyłam na większym ogniu około 4 - 5 minut. 
6. Do warzyw wbiłam jajka (uważając aby nie naruszyć żółtka) i gotowałam, aż białko się ścięło, a żółtko pozostało płynne. 
7. Podałam posypane bazylią.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz