Pieczone ziemniaki


Nie jestem fanką ziemniaków, śmiało mogę się bez nich obejść, 
ale za te pieczone dałabym się pokroić 

Składniki:

- około kilograma średnich ziemniaków
- 2½ łyżki oliwa z oliwek
- 1 łyżeczka soli
- ½ łyżeczki pieprzu 
- 1 łyżeczka czosnku w proszku
- ¼ łyżeczki mielonej papryki 
- ¼ szklanki parmezanu
- 2 łyżki stołowe posiekanej natki pietruszki

Przygotowanie:

1. Ziemniaki opłukałam i wyszorowałam (jeśli skórka jest gruba to ziemniaki 
obieram)
2. Piekarnik rozgrzałam do 220 stopni.
3. Ziemniaki przekroiłam na pół. Każdą połowę na przekroiłam na 4 równe 
plasterki. Moczyłam je w ciepłej wodzie przez 10-15 minut. Po tym czasie 
wysuszyłam dokładnie papierowymi ręcznikami 
4. Umieściłam pokrojone ziemniaki w dużej misce. 
5. w innym naczyniu wymieszałam oliwę z oliwek z solą, pieprzem, czosnkiem 
 i papryką. 
6. Takim sosem natarłam ziemniaki i rozłożyłam je równomiernie na blasze 
wyściełanej papierem do pieczenia.
7. Piekłam ziemniaki w rozgrzanym piekarniku przez 40-50 minut, odwracając  
na druga stronę w połowie pieczenia
8. Tuż przed podaniem posypałam parmezanem i pietruszką.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz