Miękkie pierniczki w glazurze maślano - rumowej

Pierniczki na ostatnią chwilę. 

W tym roku skradły nasze podniebienia. Podaję przepis na podwójną porcje (około 3-4 blachy w zależności od wielkości pierniczków).

 


Składniki:


- 170 g masła o temperaturze pokojowej

- 180 g ciemnego cukru trzcinowego

- 200 g ciemnego syropu melasowego albo melasy

- 2 duże żółtka

- 470 g maki pszennej + trochę do posypania stolnicy

- 1 łyżeczka sody oczyszczonej

- 2 łyżeczki mielonego imbiru

- łyżeczka mielonego cynamonu

- ¼ łyżeczki mielonych goździków

- 2 łyżki ciemnego kakao

- ½ łyżeczki soli

- ½ łyżeczki świeżo mielonego czarnego pieprzu


Składniki na glazurę maślano-rumową:


- 80 g cukru pudru

- 1/8 łyżeczki mielonego cynamonu

- 15 g masła, stopionego i ciepłego

- 1 łyżka ciemnego rumu (lub soku z cytryny)

- 1 łyżeczka ciepłej wody


Przygotowanie:

1. Masło, cukier i melasę umieściłam w misie miksera. Ucierałam na średnich obrotach, aż masa stała się gładka. Dodałam żółtko i ucierałam, by składniki się połączyły.

2. Przesiałam do osobnej miski sypkie składniki, zmniejszyłam obroty miksera i wsypałam zawartość miski do masy maslanao-melasowej. Kiedy ciasto stało się jednolite przełożyłam je na blat oprószony mąką i lekko zagniotłam. Rozwałkowałam na grubość 6 mm. Jeśli ciasto jest za miękkie schładzam je w lodówce.

3. Piekarnik rozgrzałam do 190 Stopni C ( z termoobiegiem do 170 stopni C). Wyłożyłam blachę papierem do pieczenia.

4. Foremkami wycinałam pierniczki , ale można ciasto wałkować używając wałka ze wzorem, który odbija się na cieście przed pokrojeniem na prostokąty

albo użyć stempla.

5. Ciasteczka piekłam 9- 10 minut. Pierniczki po ostygnięciu twardnieją więc nie należy trzymać ich dłużej w piekarniku.

6. W czasie gdy ciastka się pieką, bo muszą być ciepłe przy glazurowaniu, przygotowuję glazurę. Cukier puder i cynamon przesiałam do miseczki, dodałam stopione masło, rum (albo sok z cytryny) oraz wodę. Wymieszałam łyżką na gładko. Glazura nieco zgęstniała ( jeśli jest za gesta można ją rozcieńczyć ciepłą wodą).

7. Pierniczki wyjęłam z piekarnika, odstawiłam na 5 minut, a następnie za pomocą pędzla posmarowałam glazurą. Przełożyłam na metalową kratkę, by wystygły.





 

Przepis: "Słodko", Yotam Ottolenghi, Helen Goh



Brak komentarzy

Prześlij komentarz