Naleśniki z kaszą gryczaną i pieczarkami


Składniki na ciasto:

- szklanka mąki
- 2 jajka
- 2 szklanki mleka lub wody (ewentualnie wymieszać pół na pół lub częściowo zastąpić gazowaną wodą mineralną, piwem)
- szczypta soli
- łyżka oleju
- olej do smażenia

Składniki na farsz:

- 200 g kaszy gryczanej
- pęczek natki pietruszki
- 2 czerwone cebule
- ćwierć kg pieczarek pieczarek
- sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
- masło (albo olej) do smażenia

Przygotowanie:                   

1. Ciasto naleśnikowe robię według TEGO PRZEPISU
2.Kaszę gryczaną gotuję pod przykryciem przez 15 minut we wrzącej, lekko osolonej wodzie.
3. Cebulę obieram, siekam i szklę przez kilka minut na maśle. Przekładam do dużej miski.
4. Pieczarki umyłam, pokroiłam na plasterki i usmażyłam na tej samej patelni co cebulę. Gotowe dołożyłam do naczynia z cebulą.
5. Umytą natkę pietruszki posiekałam, dodałam do cebuli i pieczarek, dołożyłam ugotowaną i lekko ostudzoną kaszę. Wszystko wymieszałam, posoliłam i popieprzyłam do smaku.
6. Naleśniki nadziałam farszem, zwinęłam. Przed podaniem podgrzałam na patelni.

1 komentarz

  1. jeszcze nie łączyłam kaszy z naleśnikami, a domyślam się że to musi być bardzo dobre :) do tego pyszny farsz, muszę spróbować takich naleśnikow

    OdpowiedzUsuń