Zupa krem z porów i ziemniaków


Produkty:

- 3 pory
- 1 duża (cukrowa) cebula
- 6  łyżek masła
- 800 ml bulionu
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 3- 4 duże ziemniaki (250- 350 gr)
- sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
- szczypiorek
- grzanki (opcjonalnie)
- śmietana 30% (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Pory umyłam, dokładnie oczyściłam i pokroiłam w talarki. Ziemniaki i cebulę obrałam,  posiekałam w kostkę.
2. W głębokim garnku roztopiłam masło, dodałam warzywa, które przez 5 minut podgrzewałam, stale mieszając, aby się nie przypaliły.
3. Do garnka z warzywami wlałam bulion. Całość, na małym ogniu, gotowałam pod przykryciem przez kwadrans. Zupę posoliłam i doprawiłam odrobiną pieprzu do smaku, dodałam oliwę z oliwek i przelałam do blendera, w którym zmiksowałam ją na gładki krem.
4. Po zmiksowaniu przelałam z powrotem do garnka.
5. Podgrzaną zupę podałam posypaną szczypiorkiem. Obok postawiłam dla chętnych grzanki. Krem również można serwować skropiony śmietaną.


1 komentarz