Ciasto dyniowe z wiórkami kokosowymi

Produkty:

- 30 dag pokrojonej w kostkę dyni
- szk cukru
- 1,5 szk wiórków kokosowych
- 100 g mąki
- 100 g masła
- 3 jajka
- łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżka cukru pudru do posypania (opcjonalnie)
- łyżka cukru i sok z połówki cytryny (na syrop)

Przygotowanie:

1. Obraną ze skóry dynię pokroiłam na kawałki. Umieściłam ją w garnku, zalałam wodą, do której dodałam łyżkę cukru i sok wyciśnięty z połowy cytryny.  Dynię gotowałam aż zrobiła się miękka (około 15 minut). Ostudziłam i zmiksowałam w blenderze na gładką masę.
2.  Jajka ubiłam z cukrem, dodałam rozpuszczone masło, mąkę i proszek do pieczenia. Wszystko wymieszałam, dodałam zmiksowaną dynię i wiórki kokosowe. Całość jeszcze raz zmiksowałam i wlałam do nasmarowanej masłem formy.
3. Piekłam 60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Ostudziłam i oprószyłam cukrem pudrem.



10 komentarzy

  1. Lubię takie słodkie ciasta z bazą warzywną, mniam! Kolor rewelacyjny!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzisiaj mijałam warzywniak i były wystawione dynie... właśnie o takim ciachu wtedy pomyślałam^^ fajny pomysł, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie. Uwielbiam dynię, ale ciasta z nią jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dynia to dla mnie nadal nieodkryte pole do popisu, ale tej jesieni zamierzam to zmienić! Pomysł na sobotnie ciasto już znalazłam dzięki Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czy 1,75 szkl. maki to na pewno 100 g? wlasnie sprawdzilam miary kuchenne i wychodzi, ze 1 szkl. maki to 150 g? pozdrawiam i prosze o odp. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ana racja, szklanka mąki to 170 gram, czyli do tego ciasta potrzebujemy około 3/4 szklanki mąki. Dzięki za spostrzegawczość

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda,właśnie kupiłam w Lidlu dynię i chętnie upiekę takie ciasto jak babka.

    OdpowiedzUsuń