Risotto z kurczakiem, grzybami i pomidorami

Produkty:

- pokrojona w kostkę pierś z kurczaka (500 g)
- 2,5 szklanki ryżu do risotto np. Carnaroli
- 2 cebule, rozdrobnione
- 1 łyżka masła
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 30 g suszonych grzybów, namoczonych w ciepłej wodzie przez 20 minut
- 2 łyżki octu balsamicznego
- 750 ml bulionu
- sól i pieprz do smaku
- duży ząbek czonku

Przygotowanie:

1. Pokrojony w cienkie plastry czosnek szklę w rondlu na 2 łyżkach oliwy. Wrzucam po 2 minutach ryż i smażę aż ziarenka staną się przezroczyste. Zmniejszam ogień, wlewam chochlę bulionu i cały czas mieszam. Kiedy ryż wchłonie płyn, dodaję kolejną, taką samą, porcję bulionu. Gotuję w ten sposób, aż ryż będzie al dente.
2. Pozostałe 2 łyżki oliwy i masło rozgrzałam w garnku. Kiedy mieszanina zaczęła trzeszczeć dodałam posiekaną cebulę.
3. Gotowałam mieszając, aż cebula zrobiła się złota. Dodałam kawałki kurczaka. Nadal gotując, obracałam kawałki mięsa pilnując aby się nie przypaliło. Po około 10 minutach dodałam odcedzone grzyby. Wymieszałam, zmniejszyłam ogień i pod przykryciem (z odrobiną wody) dusiłam kilka minut, aż płyn wyparował, a kurczak zrobił się miękki.
4. Dodałam pomidory i ocet. Gotowałam jeszcze chwilę. Doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
5. Na talerze nałożyłam ciepły ryż, na to zrobiony sos kurczakowo- grzybowo- pomidorowy.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz