Cukinia marynowana

Składniki na 4 porcje:

- 4 nieduże, młode cukinie
- 4 łyżki oliwy extra virgin (60 ml)
- 2 łyżki świeżych listków mięty albo 2 łyżeczki suszonej mięty, roztartej palcami
- 2 łyżki białego octu winnego
- sól
- świeżo zmielony czarny pieprz
- zielone oliwki do dekoracji
- jako dodatek ciabatta albo inne pieczywo

Przygotowanie:

1. Umytą i osuszoną cukinię pokroiłam w cienkie plasterki.
2. W płaskim, dużym rondlu o grubym dnie rozgrzałam 2 łyżki oliwy. Dorzuciłam cukinię i smażyłam ją do momentu aż stała się miękka i lekko zarumieniona.
3. Gotowe plasterki przekładałam do salaterki.
4. Cukinię przyprawiłam solą i pieprzem.
5. W małym rondelku rozgrzałam pozostałe 2 łyżki oliwy, wsypałam mięte i ocet winny. Gotowałam kilkanaście sekund i wylałam na cukinię.
6. Wymieszałam, salaterkę przykryłam folią i odstawiłam na godzinę.
7. Cukinię podałam z oliwkami i ciemnym świeżym chlebem.

Danie można podawać na ciepło jak i na zimno.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz