Sałatka kuskus z krewetkami

Produkty:

- szklanka kaszy kuskus
- woda przegotowana do zalania kaszy
- kilkanaście obranych średnich krewetek
- 0,25 szklanki octu ryżowego
- 2 łyżeczki oliwy z oliwek
- 1,5 łyżeczki sosu sojowego
- 0,5 łyżeczki oleju sezamowego
- 1 zmiażdżony ząbek czosnku
- kilkanaście listków sałaty pokrojonych w cienkie paski
- 2 małe posiekane papryki (np. żółta i czerwona)
- 0,75 szklanki rozmrożonego, zielonego groszku
- 0,25 szklanki posiekanej świeżej kolendry
- 2 łyżki drobno posiekanych, niesolonych, prażonych orzeszków

Przygotowanie:       

1. Kuskus wsypuję do miseczki, zalewam wrzątkiem 0,5 cm ponad poziom kaszy. Odstawiam na kilka minut, aż kasza wchłonie cały płyn. Po tym czasie kuskus rozdrabniam widelcem i odstawiam do wystygnięcia.
2. Krewetki gotowałam 3 do 5 minut we wrzątku. Odcedziłam i odłożyłam do ostudzenia.
3. Połączyłam ze sobą ocet ryżowy, oliwę z oliwek, olej sezamowy, sos sojowy i czosnek, wszystkie te składniki bardzo dokładnie wymieszałam. 
4. W większej misce kuskus połączyłam z krewetkami, papryką, groszkiem i kolendrą. Wymieszałam z przygotowanym sosem i posypałam orzechami.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz