Makaron z kurkami i kapustą włoską

Składniki na 2- 3 osoby:

- łyżka oliwy z oliwek
- 2 szalotki drobno pokrojone
- 3 duże ząbki czosnku pokrojone w cienkie plasterki
- 80 g wędzonego boczku, pokrojonego w kostkę
- 1/4 główki poszatkowanej kapusty włoskiej
- łyżka masła
- 200 g (oczyszczonych) kurek
- makaron (użyłam 250 g penne)
- 150 g startego sera pecorino albo parmezan
- sól do smaku
- świeżo zmielony pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Na patelni roztopiłam masło i usmażyłam kurki. Większe grzyby przed włożeniem na patelnię pokroiłam.
2. Na drugiej patelni rozgrzałam oliwę, wrzuciłam szalotki i czosnek, które co jakiś czas mieszając, zeszkliłam  na średnim ogniu. Dodałam boczek.
Kiedy wędlina się zarumieniła, dołożyłam kapustę, którą stale mieszając, obsmażyłam, aż zrobiła się al dente. Doprawiłam solą i pieprzem.
3. W międzyczasie w garnku zagotowałam osoloną wodę, w której ugotowałam makaron, pilnując aby był al dente.
4. Gotowy makaron wyłożyłam na talerze, potem kurki i kapustę z boczkiem. Całość posypałam startym serem.









1 komentarz