Tarta z kabaczkiem i gorgonzolą

Produkty na ciasto:

- 125 g mąki pszennej
- szczypta soli
- 75 g schłodzonego masła, pokrojonego na kawałki
- zimna woda

Przygotowanie:

1. Do malaksera przesiewam mąkę, sól, dodaję masło i miksuję, aż składniki zaczną przypominać zacierki.
2. Przekładam składniki do dużej miski, wlewam niewielką ilość zimnej wody i zagniatam ciasto.
3. Wykładam na oprószoną mąką stolnicę i rozwałkowuję do rozmiaru formy.
4. Ciasto przekładam do formy na tartę i wypełniam wnętrze. Wałkiem dociskam ciasto wokół krawędzi i usuwam jego nadmiar.
5. Na ciasto wyłożone w formie na tartę, wykładam wycięty pergamin i kładę na niego fasolki ceramiczne przeznaczone do pieczenia. Schładzam w lodówce 30 minut.
6. W międzyczasie nagrzewam piekarnik do 190 stopni.
7. Po 30 minutach wyjmuję formę z ciastem z lodówki, wkładam ją do piekarnika i piekę 10 minut.
8. Wyjmuję z piekarnika i delikatnie usuwam fasolki ceramiczne i pergamin.
9 Wstawiam do piekarnika na następne 10 minut.


Produkty na farsz:                 

- 1 kabaczek                                               
- łyżeczka oliwy
- 270 ml śmietany kremówki
- sól
- świeżo mielony pieprz
- 175 g gorgonzoli
- 2 jajka + żółtko
- kilka listków szałwii

Przygotowanie:

1. Kabaczka przekroiłam na pół, miąższ posmarowałam przy pomocy pędzelka oliwą. Położyłam posmarowaną stroną na blasze i piekłam 35 minut aż miąższ zbrązowiał i zrobił się miękki.
2. Wyjęłam kabaczek z piekarnika, wystudziłam, usunęłam pestki, łyżką wyjęłam miąższ, który przełożyłam do miski. Skórkę wyrzuciłam.
2. Rozgniotłam miąższ kabaczka i wymieszałam z połową śmietany. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
3. Masę rozsmarowałam na podpieczonym cieście.
4. Ser pokroiłam w plastry i ułożyłam na wierzchu.
5. Resztę śmietany ubiłam z jajkami i z żółtkiem. Masę wylałam na ser aby pokryła go równą warstwą.
6. po środku ułożyłam liście szałwii.
7. Piekłam 40 minut, przez 10 minut studziłam w formie i podałam na stół.


Przepis na tę tartę pochodzi z książki Sarah Banbery "Tarts".

2 komentarze

  1. Uwielbiam tarte, z kabaczkami na pewno pyszna, robiłam z przepisu Pascala z łososiem, wyszła super:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie właśnie zalega kabaczek i myślę co z nim zrobić zamiast placków albo nadziewanego... tarty jeszcze nie robiłam... fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń