Sernik jeżynowy


na 38 urodziny
Nie lubię tortów, za to uwielbiam serniki i dlatego na urodziny upiekłam sobie sernik. Tym razem sernik jeżynowy.

Składniki:

Spód:

- 150 g drobno pokruszonych herbatników pełnoziarnistych
- 1/4 szklanki cukru
- łyżka cynamonu
- 50 g masła

Masa sernikowa:

- 750 g spulchnionego twarogu
- 4 jaja
- szklanka cukru
- 1 1/4 szklanki śmietany (użyłam bardzo gęstej 18%, ale może być 36% jak i 30%, ważne aby była gęsta).
- 3 łyżki cukru
- łyżeczka ekstraktu waniliowego

Polewa:

- 125 g dżemu jeżynowego
- 125 g świeżych jeżyn

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 150 stopni.
fot. KAMIL
2. Pokruszone ciastka, cukier, cynamon i masło bardzo dokładnie wymieszałam i taką masę rozprowadziłam na tortownicy o  średnicy 23 cm.  
3. Ubiłam twaróg sernikowy. Dodawałam do niego pojedynczo jajka, dokładnie ubijając po dodaniu każdego z nich. Stopniowo wsypywałam cukier i cały czas mieszałam. Po wymieszaniu masę wylałam na spód ciasta i całość piekłam 45 minut ( czas pieczenia zależy od piekarnika, jeśli sernik się nie zetnie to pieczemy 60 minut, a nawet i dłużej).
4. Śmietanę, cukier i wanilię ubiłam. Tą masą polałam wierzch upieczonego sernika. Całość piekłam 10 minut ( gdyby się nie ścięło pieczemy dłużej). Sernik wyjęłam z piekarnika, ostudziłam i wstawiłam do lodówki na minimum 6 godzin.
5. Dżem jeżynowy podgrzałam w rondelku, ostudziłam. Tą polewą posmarowałam sernik. Ciasto wstawiłam do lodówki. Przed pokrojeniem na 10 minut pozostawiłam w temperaturze pokojowej.

* przepis pochodzi z książki "Cheeseckes of the World"










2 komentarze

  1. Mmmmm... Zachwycający. Musi być pyszny

    P.S Bardzo ładny makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachwycający :) Też wolę serniki od tortów :)

    OdpowiedzUsuń