Ciasto migdałowe


Składniki:

- kawałek masła do wysmarowania formy
- 3 żółtka
- 3 białka
- 200 g drobno mielonego cukru
- odrobina soli
- 70 g mąki ziemniaczanej
- 115 g migdałów bez skórki
- skórka starta z jednej pomarańczy
- 125 ml soku pomarańczowego
- cukier puder do posypania

Przygotowanie:            

1. Piekarnik rozgrzałam do 160 stopni C.
2. Tortownicę o średnicy 20 cm, wysmarowałam masłem.
3. Na drobnej tarce starłam skórkę z pomarańczy.
4. Migdały zblanszowałam i drobno pokroiłam.
5. Żółtka utrałam z cukrem na kogel mogel. Stale miksując dodałam przesianą mąkę, migdały, skórkę z pomarańczy i sok.
6. Białka ze szczyptą soli sztywno ubiłam i delikatnie połączyłam z migdałową masą.
7. Do formy przelałam masę, którą wstawiłam do piekarnika. Piekłam 50- 60 minut, do zarumienienia.
8. Ciasto przełożyłam na kratkę i pozostawiłam do ostudzenia.
9. Przed podaniem posypałam cukrem pudrem.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz