Sernik marmurek



Masa czekoladowa:

- 400 g twarogu na sernik
- kilka kropli esencji waniliowej
- 125 g cukru
- 2 jaja

Masa serowa:                                                               

- 200 g gorzkiej czekolady (70% kakao) 
- 200 g masła + kawałek masła do wysmarowania formy
- 3 jaja 
- 250 g cukru 
- 125 g mąki 

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C.
2. Wszystkie składniki na krem ubiłam na gładką masę.
3. Pokruszoną czekoladę i masło rozpuściłam w kąpieli wodnej (czekoladę i masło umieściłam w misce ustawionej nad garnkiem z gotującą się na małym ogniu wodą. Cały czas mieszałam, aż uzyskałam jednolitą masę).
4. W misce ubiłam jajka z cukrem. Dodałam do nich sos czekoladowy, wymieszałam, wsypałam przesianą mąkę i jeszcze raz dokładnie wymieszałam wszystkie składniki. 
5. Formę o wymiarach 20 cm x 30 cm wysmarowałam masłem, przelałam na nią 3/4 masy czekoladowej. Na wierzchu rozsmarowałam masę serową, a na nią położyłam pozostałą masę z czekolady.
6. Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam 45 minut.

2 komentarze