Pizza marynarska


Składniki na ciasto:

- 2,5 dag świeżych drożdży (lub 0,5 łyżeczki suszonych)
- szczypta cukru
- 1 łyżeczka soli
- 4 szklanki (około 45 dag) mąki pszennej + mąka do posypania stolnicy
- 2 łyżki (30 ml) oliwy
- ciepła, przegotowana woda



Składniki na górę:   

- 800 g pokrojonych pomidorów z puszki
- 3-4 drobno pokrojone ząbki czosnku
- 1 łyżka suszonego oregano
-  55 g kaparów
- 100 g czarnych (lub zielonych) oliwek
- 200 g startego sera bel paese ( albo jakiś inny żółty ser)
- 3 łyżki oliwy z oliwek + dodatkowa porcja do wysmarowania blachy
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Ciasto zrobiłam WEDŁUG TEGO PRZEPISU
2. Piekarnik rozgrzałam do 220 stopni C.
3. Podzieliłam ciasto na 4 równe porcje, na obsypanej mąką stolnicy rozwałkowałam je na kształt okręgów. Przełożyłam na przygotowaną i wysmarowaną oliwą blachę.
4. Na cieście rozłożyłam pomidory, doprawiłam czosnkiem, oregano, solą i pieprzem. Rozmieściłam na nim kapary, oliwki i starty ser. Wszystko polałam oliwą i piekłam w rozgrzanym piekarniku przez 20 minut.

1 komentarz