Minestrone- zdrowa zupa jarzynowa z makaronem


Składniki:

- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 2 posiekane ząbki czosnku
- 2 pokrojone czerwone cebule
- 75 g pokrojonego prosciutto
- 1 oczyszczona i drobno pokrojona czerwona papryka
- 1 oczyszczona i drobno pokrojona pomarańczowa papryka
- 400 g pomidorów z puszki (czasami pomijam)
- litr bulionu warzywnego
- 1 oczyszczona i pokrojona w plasterki łodyga selera naciowego
- 400 g odsączonej białej fasoli z puszki ( w przepisie jest fasola borlotti)
- 100 g porwanych na strzępy liści kapusty
- 75 g mrożonego groszku
- 1 łyżka pociętej natki pietruszki
- 75 g makaronu "nitki" ( w książce podany jest makaron vermicelli albo spaghetti)
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- świeżo starty parmezan do dekoracji (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. W dużym garnku z grubym dnem rozgrzałam oliwę, dodałam czosnek, cebulę, prosciutto i smażyłam na średnim ogniu kilka minut, cały czas mieszając, aż cebula zmiękła.
2. Dodałam czerwoną i pomarańczową paprykę, (pokrojone pomidory) i smażyłam 2 minuty, stale mieszając.
3. Kiedy zmiękły, dodałam bulion, łodygę selera, fasolę, kapustę, groszek i natkę pietruszki. Wymieszałam, zupę doprawiłam solą i pieprzem.
4. Warzywa zagotowałam, zmniejszyłam ogień i dusiłam na małym ogniu przez 30 minut.
5. Do zupy dodałam makaron "nitki" i gotowałam przez kolejne 3 minuty. Jeśli decyduje się na spaghetti to wtedy gotuje 10- 12 minut lub zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu.
5. Zupę zdjęłam z ognia i przelałam do misek. Można ją udekorować świeżo startym parmezanem i podać z chrupiącym pieczywem.

* przepis pochodzi z książki "Książka kucharska włoskiej Mamy. Prawdziwe domowa kuchnia".



1 komentarz