Zupa ogórkowa na wywarze z żeberek


Składniki na wywar:

1,5 litra wody
- 400 g żeberek wieprzowych
- 3 obrane marchewki
- 2 obrane pietruszki
- 1/4 selera, obranego i przekrojonego na pół
- 1 mały por
- 1 obrana  cebula
- 2 obrane ząbki czosnku
- 2 liście laurowe
- 6 ziaren ziela angielskiego
- kilka ziaren pieprzu
- garść natki pietruszki 
- garść naci selera
- 1 łyżka lubczyku 
- 3/4 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka cukru
- maggi (opcjonalnie)

Przygotowanie wywaru:

1. Mięso umyłam, usunęłam z niego nadmiar tłuszczu i skórę, włożyłam do garnka z zimną wodą  i doprowadziłam do wrzenia. Zmniejszyłam ogień, gotowałam 30 minut pod półprzykryciem, usuwajac co jakiś czas szumowiny.
2. Po półgodzinie do garnka włożyłam pozostałe składniki z wyjątkiem cukru i soli. Wywar gotowałam pod półprzykryciem na maleńkim ogniu godzinę. Przed końcem gotowania dodałam sól i cukier + ewentualnie odrobinę maggi.
3. Gotowy wywar odcedziłam, zostawiając marchewkę selera i pietruszkę, które pokroiłam w palsterki.

Składniki na zupę:

- 0,5 kg kiszonych ogórków
- 3- 4 ziemniaki obrane i pokrojone w kostkę
- 150 g masła
- pęczek kopru
- sól i pieprz
- gęsta śmietana (opcjonalnie), ja nie używam

Przygotowanie:

1. Ogórki starłam na grubej tarce, przesmażyłam na maśle i razem z ziemniakami dodałam do wywaru. Zupę gotowałam kilkanaście minut do momentu, aż kartofle stały się miękkie.
2. Na koniec dołożyłam pokrojony koperek ( i opcjonalnie śmietanę). W razie potrzeby doprawiłam do smaku solą i pieprzem.



1 komentarz