Szarlotka made in Olbrachtówko

by Ania
Składniki na ciasto:

- 100 g mąki ryżowej
- 150 g mąki pszennej
- 50 g cukru
 - 150 g masła
- jajko

Składniki na jabłka:

- 1,5 kg antonówki albo szarej renety
- 100 g cukru
- łyżeczka cynamonu
- garść rodzynek (opcjonalnie)

Składniki na kruszonkę:

- 50 g mąki ryżowej
- 100 g mąki pszennej
- 125 g masła
- 50 g cukru

- cukier puder do posypania ciasta

Ciasto- przygotowanie:

 1. Przesiałam obie mąki, dodałam cukier, pokrojone na kawałki masło i jajko. Szybko zagniotłam ciasto, dokładnie rozcierając masło i łącząc wszystko w kulę. 
2. Formę wysmarowałam cienko masłem, wyściełałam papierem do pieczenia, na który wyłożyłam ciasto. Spód podziurkowałam widelcem i wstawiłam na godzinę do lodówki.
3. Piekarnik nagrzałam do 160 stopni, włożyłam do niego wyjęte z lodówki ciasto, które piekłam 25 minut na złoty kolor. Ciasto wyjęłam z piekarnika, zwiększyłam jego temperaturę do 180 stopni.


Jabłka- przygotowanie:  
Ania 


4. Jabłka umyłam, obrałam i pokroiłam na ćwiartki. Usunęłam z nich gniazda nasienne. Ćwiartki podzieliłam na jeszcze mniejsze kawałki, włożyłam je do dużego garnka, dodałam szklankę cukru i smażyłam przez kilkanaście ( co jakiś czas mieszając aby jabłka się nie przypaliły) minut, aż jabłka zmiękły. Dodałam rodzynki, cynamon, wymieszałam i odstawiłam do wystygnięcia.

Kruszonka- przygotowanie:
5. Do dużej miski przesiałam mąkę ziemniaczaną i mąką pszenną, dodałam cukier oraz pokrojone zimne masło. Palcami roztarłam wszystkie składniki do momentu powstania kruszonki. 


6. Nadzienie jabłkowe wyłożyłam na podpieczony spód ciasta, na wierzch rozsypałam kruszonkę.
Ciasto piekłam 40 minut. Gotowe obficie posypałam cukrem pudrem.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz