Ciasto na maślance

Składniki:

- 1,5 szklanki mąki
 - łyżeczka proszku do pieczenia
- spora szczypta soli
 - 80 g masła + odrobina do smarowania tortownicy
 - niepełna szklanka cukru
 - 2 jaja
 - 1/2 szklanki maślanki
-  otarta skórka z cytryny
- cukier puder do posypania- opcjonalnie
- owoce (maliny, jagody, borówka amerykańska, poziomki)- opcjonalnie

Przygotowanie:

1. Mąkę wymieszałam z proszkiem i solą. 
2. Mikserem ubiłam masło, dodałam cukier i cały czas miksowałam. Po kolei wbijałam jajka. 
3. Kiedy masa stała się jasnokremowa i puszysta dodałam część mąki, część maślanki, następnie resztę mąki i resztę maślanki, skórkę cytrynową. 
4. Cały czas intensywnie miksowałam, aż ciasto miało gładką, rzadką konsystencję. 
5.  Wlałam masę do tortownicy nasmarowanej masłem.
6.  Piekłam w piekarniku (180 st. C) przez 1 godz. i 10 minut. Posypałam cukrem pudrem.

* na podstawie przepisu Agnieszki Kręglickiej "Wysokie Obcasy" numer 29, 26 lipca 2014

Brak komentarzy

Prześlij komentarz