Ciasto z jagodami i czerwoną porzeczką pod bezową czapą

Składniki na ciasto:

- 200 g zimnego masła 
- 3 szklanki + 2 łyżki mąki pszennej - 3/4 szklanki cukru pudru 
- 4 żółtka 
- 2 łyżeczki cukru wanilinowego
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 2- 3 łyżki kwaśnej śmietany 

Składniki na nadzienie z owoców:

- 400 g umytych jagód 1 
- 200 g obranej, umytej czerwonej porzeczki 
- łyżka mąki pszennej 

Składniki na bezę

- 4 białka 
- szklanka cukru 
- 100 g wiórków kokosowych

Przygotowanie ciasta:  

1. Mąkę przesiałam do dużej miski. Dodałam do niej proszek do pieczenia, cukier, cukier wanilinowy, drobno pokrojone masło, żółtka i śmietanę.
2. Szybko zagniotłam ciasto i podzieliłam je na dwie części.
3. Jedną z nich owinęłam w folię spożywczą i umieściłam w zamrażalce.
4. Drugą część ciasta wyłożyłam równomiernie na blasze wyścielanej papierem do pieczenia.

Przygotowanie bezy

5. Białka ubiłam na sztywna pianę. Stopniowo dodawałam do niej cukier. Na końcu delikatnie połączyłam z wiórkami kokosowymi.

6. Na ciasto w blasze rozsypałam równomiernie połowę jagód i całą porcję porzeczek. Owoce oprószyłam  łyżką mąki i wysypałam pozostałe jagody. Na owocach ułożyłam kokosową pianę.
7. Na pianę rozkruszyłam równomiernie pozostałe ciasto, które wyjęłam z zamrażalki. 
8. Do nagrzanego do 180 stopni C wstawiłam blachę z ciastem, które piekłam na najniższym poziomie piekarnika 60 minut.

2 komentarze