Babka kokosowa

Składniki na ciasto:

- 250 g miękkiego masła 
- szklanka cukru 
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii 
- 4 jajka 
- 2 szklanki mąki pszennej 
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
-  szklanka wiórków kokosowych + 2 łyżki do oprószenia formy 
-  szklanka mleka (krowiego albo roślinnego)
- dojrzały banan (opcjonalnie)

Lukier

- 6 łyżek cukru pudru
- 2 łyżki (lub nieco więcej) soku z cytryny
- wiórki koksowe do posypania babki

Przygotowanie ciasta:

1. Piekarnik nagrzałam do 160 stopni C.
2. Formę z kominem na babkę wysmarowałam masłem i oprószyłam wiórkami kokosowymi.
3. Masło, cukier i ekstrakt z wanilii utarłam na gładką masę. Stale miksując dodawałam stopniowo po jednym jajku.
4. Mąkę przesiałam razem z proszkiem do pieczenia i na przemian z mlekiem dodawałam do masy nie przestając miksować. Wsypałam wiórki koksowe i rozgniecionego banana jeśli się na niego decyduję. 
5. Kiedy masa jest jednolita przelewam ją do formy, którą wstawiam do piekarnika na minimum 60 minut. Piekę do tzw suchego patyczka.
6. Po ostudzeniu szykuję lukier.

Przygotowanie lukru:

1. Cukier puder wymieszałam z sokiem z cytryny.  
2. Za pomocą pędzla posmarowałam nim całą babkę na koniec posypując wiórkami kokosowymi.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz