Makaron z pesto z jarmużu

Składniki dla 2 osób:

- 200 g oczyszczonych, bez nerwów i twardych końcówek, liści jarmużu
- 1- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki startego parmezanu
- 2/3 szklanki uprażonych migdałów lub płatków migdałowych
- około 80 ml oliwy z oliwek
- sól do smak
- pieprz do smaku
- około 200-250 g ugotowanego al dente ulubionego makaronu

Przygotowanie:

1. Makaron gotuję w lekko osolonej wodzie według instrukcji podanej na opakowaniu.
2. Umyte i osuszone liście jarmużu umieszczam w pojemniku rozdrabniacza razem z obranym i pokrojonym czosnkiem, uprażonymi migdałami, parmezanem, oliwą oraz odrobiną soli i pieprzu. Blenduję do uzyskania gładkiej masy.
3. Kiedy makaron jest al dente odcedzam go, pozostawiając 3-4 łyżki wody z gotowania. Do gorącego makaronu dodałam część pesto i wymieszałam. Makron przełożyłam na talerze na każdej porcji umieściłam pozostałe pesto. Posypałam startym parmezanem. 

2 komentarze