Tarta z tuńczykiem i pomidorami

Produkty na ciasto:

- 125 g mąki pszennej
- szczypta soli
- 75 g schłodzonego masła, pokrojonego na kawałki
- zimna woda

Przygotowanie:

1. Do malaksera przesiewam mąkę, sól, dodaję masło i miksuję, aż składniki zaczną przypominać zacierki.
2. Przekładam składniki do dużej miski, wlewam niewielką ilość zimnej wody i zagniatam ciasto.
3. Wykładam na oprószoną mąką stolnicę i rozwałkowuję do rozmiaru formy.
4. Ciasto przekładam do formy na tartę i wypełniam wnętrze. Wałkiem dociskam ciasto wokół krawędzi i usuwam jego nadmiar.
5. Na ciasto wyłożone w formie na tartę, wykładam wycięty pergamin i kładę na niego fasolki ceramiczne przeznaczone do pieczenia. Schładzam w lodówce 30 minut.
6. W międzyczasie nagrzewam piekarnik do 190 stopni.
7. Po 30 minutach wyjmuję formę z ciastem z lodówki, wkładam ją do piekarnika i piekę 10 minut.
8. Wyjmuję z piekarnika i delikatnie usuwam fasolki ceramiczne i pergamin. Ponownie ciasto umieszczam w piekarniku i zapiekam 5 minut.

Produkty na farsz:


- puszka rozdrobnionego tuńczyka 
- puszka pomidorów 
- 2-3 łyżki sosu pomidorowego
- 1 mała cebula, obrana, pokrojona w plasterki
- kilkanaście zielonych (lub czarnych) oliwek
- sól do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Podpieczone ciasto wyjęłam z piekarnika i napełniłam je dodatkami: posmarowałam sosem pomidorowym, ułożyłam  tuńczyka, oliwki i cebulę.   Doprawiłam solą i pieprzem.
2. Wstawiłam do piekarnika na około 30 minut.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz