Muffiny z jajkiem, papryką i szpinakiem

Fot. Kamil

Te wypełnione warzywami muffiny są naprawdę pyszne! Można je przygotować z wyprzedzeniem! Brzmi jak idealne śniadanie albo jeszcze jedna potrawa podana na wielkanocnym stole.
Przygotował je mój mąż na „jajeczko” do pracy i zamierza je powtórzyć w czasie tegorocznych świąt.
                                                                      
Składniki:

- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 1 szklanka czerwonej papryki pokrojona w kostkę
- 1 szklanka zielonej papryki pokrojonej w kostkę
- 1 szklanka żółtej cebuli mierzona po siekaniu
- 2 szklanki szpinaku, grubo posiekane mierzone
- 1 szklanka pieczarek
- 2 ząbki czosnku mielonego
- sól do smaku
- 4 całe jajka
- 4 białka jaj

Przygotowanie:
 
1.Rozgrzałam piekarnik do 180 stopni C
2. Na dużej patelni rozgrzałam tłuszcz dodałam czerwoną i zieloną paprykę i cebulę. Smażyłam 5-7 minut, aż papryka stała się miękka. Dodałam szpinak, pieczarki i gotowałam przez kolejne2 minuty.Pod koniec dodałam mielony czosnek. Doprawiłam solą i zdjęłam z ognia.
3.Jajka lekko wybełtałam w misce i wymieszałam z usmażonymi warzywami
4.Wlałam mieszaninę do przygotowanej formy na muffinki.
5.Piekłam przez 15-20 minut.
6. Muffinki mogą być przechowywane w szczelnym pojemniku w lodówce przez około 4 dni.




1 komentarz