Lemon Curd


Krem cytrynowy jest smacznym dodatkiem do wielu rzeczy. Świetnie nadaje się do zanurzania w nim kruchego ciasteczka czy biszkoptu, jako dodatek do jogurtu lub naleśników. Tym razem przygotowałam go z myślą o Pavlovej, ale wcześniej świetnie się sprawdził w serniku makowym , serniku cytrynowym czy torcie bezowym

Składniki:

- 2 duże jajka 
- 2 żółtka 
- 160 g drobnego cukru do wypieków 
- 80 g masła 
- skórka otarta z 2 cytryn 
-  sok wyciśnięty z 2 cytryn

Przygotowanie:

1. Cytryny sparzyłam, wytarłam do sucha i otarłam z nich skórkę skórkę.
2.  W rondelku roztrzepałam jajka, żółtka i cukier. Kiedy się połączyły postawiłam na kuchence i podgrzewałam na wolnym ogniu, cały czas mieszając. 
3. Dodałam masło i sok z cytryny. Mieszałam do czasu aż wszystko lekko zaczęło bulgotać, a krem zrobił się gęsty.
4. Gotowy przetarłam przez sito i przelałam do wyparzonego słoika. 

Przepis: Nigella Lawson


Brak komentarzy

Prześlij komentarz