Pavlova z lemon curd


Dzisiaj przepis na przepyszną pavlovą oblaną moim ulubionym lemon curd.  Lekko kwaskowy lemon curd świetnie współgra ze słodyczą bezy.

Składniki na bezę:

- 6 białek
- 375 g cukru pudru
- 2,5 łyżeczki mąki kukurydzianej
- skórka otarta z 1 sparzonej cytryny
- 2 łyżki soku z cytryny

Dodatkowo:

- 300 ml śmietany kremówki 30% albo 36%
- 50 g płatków migdałowych uprażonych na suchej patelni
- 325 g lemon curd według TEGO przepisu 

Przygotowanie bezy:

 1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni.
2. Białka umieściłam w metalowej misce (można też w szklanej). Najpierw na wolnych obrotach ubijałam je przez chwilę, następnie zwiększyłam obroty prawie do maksimum. Kiedy piana stała się dosyć sztywna dodawałam stopniowo, łyżka po łyżce cukier (kolejną łyżkę cukru dosypywałam po całkowitym rozpuszczeniu się poprzednio dodanej łyżki.) Na koniec wlałam sok z cytryny, przesianą mąkę i skórkę otarta z cytryny. Miksowałam jeszcze przez minutę.
2. Na blasze położyłam papier do pieczenia, na którym narysowałam okrąg o średnicy 23 cm. Wypełniłam go ubitymi białkami wyrównując boki i formując je ku górze. Wstawiłam do piekarnika. 
3. Po pięciu minutach pieczenia temperaturę piekarnika zmniejszyłam do 150 i piekłam półtorej godziny.
4. Gotową bezę studziłam w wyłączonym i zamkniętym piekarniku przez godzinę.
5. Wystudzone ciasto przełożyłam na paterę. Wyłożyłam na nie lemon curd, a następnie ubitą śmietanę kremówkę. Na koniec posypałam płatkami migdałowymi.

Przepis: Nigella Lawson


Brak komentarzy

Prześlij komentarz