Tarta kajmakowo-orzechowa


Pyszna, krucha tarta wypełniona po brzegi karmelem i orzechami. W tym roku obok paschy zagościła na naszym wielkanocnym stole.
 

Składniki na kruchy spód:

- 200 g mąki
- 130 g zimnego masła 82%
- 2 żółtka
- szczypta soli
- 3 łyżki cukru

Składniki na górę:

- 350 g kajmaku
- 150 g masła orzechowego
- półtorej tabliczki (150 g) mlecznej czekolady
dodatkowo:
- około 15 g orzechów laskowych


Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. Tortownicę delikatnie wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką pszenną. 
2. W misce wymieszałam mąkę, cukier,  posiekane masło, żółtka i sól. Ciasto wyrabiałam, aż zaczęło się kleić. Uformowałam kulę, owinęłam folią spożywczą i włożyłam do lodówki na godzinę.
3. Po godzinie ciasto wyjęłam z lodówki rozwałkowałam, podsypując je odrobiną mąki. Przełożyłam do formy na tartę, przykryłam papierem do pieczenia. Na papier wsypałam kulki ceramiczne. Piekłam 15 minut. Po tym czasie ściągnęłam papier wraz z kulkami. Wstawiłam ciasto ponownie do piekarnika i piekłam dodatkowe 15-25 minut, aż stało się złociste.
4. Gotowe wyjęłam z piekarnika i pozostawiłam, aż ostygło.
5. Kajmak oraz masło orzechowe wymieszałam ze sobą na gładki krem. Gotową masą wyłożyłam równomiernie ostudzony spód tarty.
6. Spód z kremem umieściłam w lodówce na około 30 minut.
7. Czekoladę roztopiłam w kąpieli wodnej. Kiedy lekko się ostudziła  wylałam ja na stężony kajmakowo-orzechowy krem. Rozprowadziłam i wyrównałam.
8. Orzechy posiekałam i posypałam nimi tartę.
9. Gotową tartę przechowywałamw lodówce.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz