Ciasto czekoladowo-kokosowe bez mąki

Błyskawiczne ciasto, które wszystkim smakuje. Powinny szczególnie pokochać je osoby będące na diecie bezglutenowej.

Składniki:

- 100 g gorzkiej czekolady
100 g mlecznej czekolady
- 200 g masła
- 150 g wiórków kokosowych + łyżka do oprószenia ciasta
-  180 g cukru trzcinowego
-  5 jajek 
- szczypta soli

Przygotowanie:

1. Czekoladę rozpuściłam wraz z masłem w kąpieli wodnej.Wymieszałam i odstawiłam do przestudzenia. 
2. Cztery żółtka i jedno całe jajko utarłam z cukrem na puszystą masę. Dodałam przestudzoną, rozpuszczoną czekoladę, wiórki kokosowe i wymieszałam.
3.  W drugim naczyniu ubiłam na sztywno białka ze szczyptą soli. Dodałam partiami pianę do czekoladowej masy i delikatnie wymieszałam drewnianą łyżką. 
4. Tortownicę o średnicy 23 cm wysmarowałam masłem, a na spód wysypałam mielone migdały. 
5. Ciasto przełożyłam do tortownicy. Piekłam 35-45 minut w 170°C. Studziłam przy lekko uchylonych drzwiczkach. 
6. Po wystudzeniu ciasto czekoladowe oprószyłam wiórkami kokosowymi.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz