Pasta z białej fasoli z rodzynkami


Pasta z białej fasoli trochę przypomina smalec, ale zupełnie inaczej smakuje. Rodzynki dodają jej słodyczy, chili ostrości, a przyprawy egzotyki. Od kilku lat jest to moje ulubione smarowidło do kanapek.

Składniki:

- 1/2 cebuli
- 1/4 szklanki rodzynek
- 1/2 papryczki chili (bez pestek)
- 1 łyżeczka nasion kuminu
- 1/2 łyżeczki nasion czarnej gorczycy
- olej do smażenia
- 1 puszka białej fasoli (3/4 suchej do namoczenia przez noc i ugotowania)
- 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
- 1/2 łyżeczki mielonego kuminu
- 2 łyżki wody
- 2 łyżki oliwy extra virgine
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Rodzynki posiekałam na mniejsze kawałki.
2. Na patelni rozgrzałam olej i wrzuciłam posiekaną cebulę, rodzynki, chili, kumin i gorczycę. Smażyłam około 5 minut, aż cebula stała się miękka i złocista.
3. W pojemniku blendera zmiksowałam pozostałe produkty. Gotową cebulę dodałam do pasty i ponownie przez chwilę miksowałam.
4. Pastę można podać z oliwą, prażonymi ziarnami kuminu albo z czarnuszką

"Jadłonomia"




Brak komentarzy

Prześlij komentarz