Sałatka z pomidorów i szparagów

 
Super smaczna szparagowa sałatka z pomidorami i gorgonzolą (dla chętnych) 
skropiona  sosem winegret. Jej przygotowanie wymaga niewielu 
składników, ale ma mocny smak. 
Kiedy ją zrobiłam nie byłam w stanie przestać jeść!


Składniki:

- pęczek szparagów (około 500 g)
- około 20 dag pomidorków cherry
- 1 dojrzałe awokado pokrojone w kostkę
- garść krojonych liści bazylii
- 1/2 szklanki pokruszonego sera gorgonzola (opcjonalnie)
- łyżka uprażonych pestek dyni
- 1/4 szklanki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
- 2 łyżeczki soku z cytryny
- 2 łyżeczki musztardy Dijon
- 1/2 łyżeczki koszernej soli
- 1/2 łyżeczki pieprzu 
 
Przygotowanie:

1. Do wysokiego garnka wlałam wodę, dodałam łyżeczkę cukru i odrobinę masła.

2. Szparagi umyłam i odłamałam ich twarde końcówki.

3. Zagotowaną w garnku wodę posoliłam i włożyłam do niego szparagi, które gotowałam około 4-6 minut.

4. Szparagi wyjęłam z garnka i przelałam zimną wodą.

5. Do głębokiej miski włożyłam pokrojone pomidorki, awokado, liście bazylii i szparagi.

6. W kubku wymieszałam oliwę z cytryną, musztardą Dijon, odrobiną soli i pieprzem. 

7. Gotowy sos wlałam do miski z warzywami i delikatnie, ale staranie wymieszałam tak aby pokryć nim wszystkie składniki. Na koniec dodałam pestki dyni. Smak sałatki można podrasować serem gorgonzola.





1 komentarz