Ciasto kokosowe z dynią


Produkty:

- 3,5 szklanki mąki
- 2 szklanki brązowego cukru
- 0,5 szklanki białego cukru
- 2 szklanki przecieru z dyni*
- 1 szklanka oleju
- szklanka mleka kokosowego
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżeczki cynamonu
- 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
- szklanka wiórków kokosowych
- szklanka posiekanych orzechów włoskich

Przygotowanie:           

1. Do dużego pojemnika od miksera wsypałam mąkę, proszek do pieczenia, cukier, sól, cynamon i gałkę muszkatołową. Dodałam przecier z dyni, olej, mleko kokosowe, całość zmiksowałam. Pod koniec dorzuciłam wiórki kokosowe, orzechy i dokładnie wymieszałam.
2. Ciasto przelałam do dwóch podłużnych foremek, które wcześniej natłuściłam masłem. Włożyłam je do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piekłam 70 minut.

* Przecier z dyni: obraną i przekrojoną na pół dynię zawijam w folię do pieczenia, wstawiam do rozgrzanego do 165 stopni piekarnika i piekę około godziny do momentu, aż dynia będzie miękka. Kiedy ostygnie miksuję w blenderze.
Przecier można zrobić również inaczej: obraną ze skóry dynię pokroić na kawałki. Umieścić w garnku, zalać wodą, dodać łyżkę cukru i sok wyciśnięty z połowy cytryny. Dynię gotować aż zrobi się miękka (około 15 minut). Ostudzić i zmiksowałć w blenderze na gładką masę.

6 komentarzy

  1. piekne,sloneczne i na pewno przepyszne :)poprosze kawaleczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam wg bardzo podobnych proporcji z cukinii, tylko dużo mniej cukru. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. To następnym razem może będzie cukinia :-) Ciasta z cukinii jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Do zrobienia tego ciasta nie potrzeba żadnych jajek? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Nie, to ciasto nie wymaga użycia jajek. 1/2 szklani puree z dyni śmiało może zstąpić 1 jajko

      Usuń