Naleśniki z prażonym jabłkiem i lodami


Składniki na ciasto (8 naleśników):

- szklanka mąki
- 2- 4 jajka
- 2 szklanki mleka lub wody (ewentualnie wymieszać pół na pół lub częściowo zastąpić gazowaną wodą mineralną, piwem)
- szczypta soli
- łyżka oleju
- około 2 łyżki cukru
- olej do smażenia

Składniki na farsz:                  
- 2 kg jabłek (najlepsze są papierówki, antonówki)
- 150 g cukru (można mniej)
- 2 łyżeczki cynamonu
- garść rodzynek
- 2 łyżki soku z cytryny
- kilka goździków (opcjonalnie)
- 0,5 szk wody

- lody

Przygotowanie:

1. Ciasto naleśnikowe rozrobiłam według tego przepisu
2. Jabłka obrałam, pozbyłam się gniazd nasiennych i pokroiłam w kostkę. Skropiłam sokiem z cytryny, wrzuciłam do garnka i zalałam 0,5 szklanki wody.
3. W dziesiątej minucie gotowania dodałam cynamon, rodzynki, goździki i cukier. Całość gotowałam na średnim ogniu, stale mieszając do momentu aż jabłka się rozpadły do konsystencji musu.
4. Gotowym farszem jabłkowym napełniłam naleśniki, które podałam na ciepło z ulubionymi lodami.



1 komentarz