Gęsta zupa krem z ciecierzycy i warzyw

 Składniki:

- 1 szklanka namoczonej ciecierzycy
- 2 marchewki
- pietruszka
- kawałek selera
- mały por
- 4 ziemniaki
- 1- 1,2 l bulionu albo wody
- listek laurowy
- ząbek czosnku
- łyżka koncentratu pomidorowego
- sól do smaku
- czarny, świeżo mielony pieprz do smaku
- parmezan do podania
- oliwa
- natka pietruszki

Przygotowanie:

1.  Ciecierzycę moczyłam w wodzie całą noc.
2. Marchewki, pietruszkę, selera, pora i ziemniaki obrałam, umyłam, pokroiłam w kostkę i wymieszałam z ciecierzycą.
3. Zalałam bulionem/ wodą ponad 5 cm nad powierzchnię warzyw, dodałam listek laurowy, czosnek i koncentrat pomidorowy. Zupę gotowałam na wolnym ogniu 3 godziny pod przykryciem. Na początku gotowania co jakiś czas usuwałam szumy.
4. Z ugotowanej zupy usunęłam listek laurowy, zmiksowałam ją w blenderze i w razie potrzeby doprawiłam do smaku solą i/ lub pieprzem.
5. Zupę podałam polaną oliwą, posypaną parmezanem i listkami natki pietruszki.

1 komentarz

  1. lubię bardzo zupy kremy, ale ja bym ciutkę ją rozrzedziła :)
    pozdrawiam cieplo,
    szana!

    OdpowiedzUsuń