Pikantna ryba duszona po marokańsku z kuskusem


inspiracja: Jamie Olivier
Składniki:

- 150 g kuskus
- kilka łyżek oliwy
- wrzątek
- 2 cytryny
- sól morska do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku
- 2 ząbki czosnku
- 1 świeża czerwona papryczka chilli
- pęczek świeżej bazylii
- 1 łyżeczka całych nasion kminu
- 0,5 łyżeczki mielonego cynamonu
- 2 x 150-gramowe filety rybne, bez skóry i ości
- 200 g krewetek, surowych, obranych
- puszka 400-gramowa krojonych pomidorów
- 2 garście świeżych lub mrożonych warzyw: zielonego groszku, fasoli szparagowej lub bobu

Przygotowanie:

1. Kuskus wsypałam do miski, wlałam kilka łyżek oliwy. Cytryny przekroiłam na pół i wycisnęłam z obu połówek sok do miski z kuskusem. Dodałam szczyptę soli i pieprzu. Do miski wlałam tyle wrzącej wody, aby przykryła kuskus. Miskę przykryłam talerzem. Kuskus odstawiłam na 10 minut, aby wchłonął wodę. Gotową kaszę wymieszałam widelcem, żeby stała się sypka.
2. Duży rondel umieściłam na średnim ogniu.
3. Obrany czosnek pokroiłam w cienkie plastry, tak samo jak papryczkę chilli. Listki bazylii posiekałam.
4. Do rozgrzanego rondla wlałam trochę oliwy, wrzuciłam czosnek, papryczkę, listki bazylii (kilka zostawiłam do posypania gotowego dania), kmin i cynamon. Wymieszałam wszystkie składniki, a następnie położyłam filety. Całość posypałam krewetkami. Dodałam pomidory z puszki i warzywa strączkowe. Wycisnęłam sok z dwóch pozostałych połówek cytryny.
5. Rondel przykryłam, doprowadziłam do wrzenia, a następnie na małym ogniu gotowałam 8 minut (ryba powinna być krucha i gotowa). Doprawiłam solą i pieprzem.
6. Kuskus przełożyłam do miseczek, na wierzch położyłam rybę i warzywa, polałam sosem, który pozostał w rondlu, posypałam resztką liści bazylii.







Brak komentarzy

Prześlij komentarz