Gęsta zupa z zielonego groszku


Składniki:

- 5 łyżek oliwy extra virgin + do podania
- 5 szalotek, obranych, przepołowionych i pokrojonych w cienkie plastry
- 1 część selera naciowego, oczyszczona i pokrojona w cienkie plastry
- 3 ząbki czosnku, obrane i drobno posiekane
- 5 porów, oczyszczonych, przepołowionych wzdłuż i pokrojonych w cienkie plastry
- sól morska do smaku
- czarny pieprz do smaku
- 300 g świeżego zielonego groszku lub mrożonego, ale przed użyciem rozmrożonego
- 900 ml bulionu z kurczaka albo z warzyw
- 3 duże garście listków bazylii                      

Przygotowanie:

1. 5 łyżek oliwy rozgrzałam w dużym garnku na średnim ogniu. Włożyłam szalotki, seler i czosnek, smażyłam 5 minut, często mieszając, aż warzywa zmiękły. Dodałam pory, doprawiłam solą i pieprzem i gotowałam następne 5 minut, co jakiś czas mieszając.
2. Wsypałam groszek, wlałam bulion, doprowadziłam do wrzenia. Na małym ogniu zupę gotowałam 5 minut.
3. Połowę zupy* przelałam do blendera, dodałam bazylię, zmiksowałam na grudkowate puree. Wlałam z powrotem do garnka z resztą zupy i wymieszałam. Doprawiłam do smaku i rozlałam do miseczek. Obficie skropiłam oliwą.

* w blenderze można zmiksować całą zupę

Brak komentarzy

Prześlij komentarz