Ciasto kawowe z korzenną kruszonką orzechową


Składniki:

- 140 g cukru
- cukier waniliowy z prawdziwą wanilią (10 g)
- 125 g miękkiego masła + odrobina do wysmarowania tortownicy
- szczypta soli
- 3 jajka
130 g gęstej, kwaśnej śmietany 22%                            
- 2 łyżki mocnego naparu kawy
- 170 g mąki pszennej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki mleka

Składniki na kruszonkę:

- 100 g grubo pokruszonych orzechów włoskich
- 50 g cukru trzcinowego
- łyżka mąki
- łyżeczka mielonego cynamonu
- 0,5 łyżeczki startej gałki muszkatołowej

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C.
2. Cukier, cukier waniliowy, masło i sól utarłam na kremową, puszystą masę. Kolejno wbijałam jajka, dokładnie ucierałam masę po dodaniu każdego. Wlałam śmietanę, kawę i wymieszałam mikserem ustawionym na najwyższe obroty. Dołożyłam przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia na zmianę z mlekiem
3. Przygotowałam kruszonkę, mieszając wszystkie składniki.
4. Tortownicę wysmarowałam masłem, napełniłam ciastem i równomiernie posypałam kruszonką.
5. Piekłam 50 minut na środkowym poziomie piekarnika.


* przepis pochodzi z magazynu Kuchnia 11/2012

Brak komentarzy

Prześlij komentarz