Domowa granola

Składniki:

- 1/2 szklanki migdałów
- 1/2 szklanki orzechów włoskich
- 1/2 szklanki orzechów laskowych
- 1/4 szklanki pestek dyni
- 2 szklanki płatków owsianych
- 1/2 szklanki suszonej żurawiny
- 1/2 szklanki suszonych moreli
-1/2 szklanki miodu, syropu z agawy, syropu klonowego lub innego ulubionego płynnego słodu
- 1/4 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 175 stopni. 
2. Orzechy, pestki i płatki owsiane wsypałam do miski, wlałam miód i wszystko delikatnie wymieszałam.  Kiedy wszystkie orzechy były delikatnie sklejone wyłożyłam je na dużą blachę wyściełaną papierem do pieczenia, równomiernie rozprowadziłam i na koniec posypałam cynamonem. 
3. Piekłam przez 20 - 30 minut, co jakiś czas mieszając piekące się orzechy tak, aby wszystkie złociły się równomiernie. 
3. Upieczone orzechy z płatkami wyjęłam z piekarnika i odstawiłam do wystudzenia. 
4. Kiedy przestygły połamałam, dodałam pokrojone suszone morele oraz żurawiny  i porządnie wymieszałam. Przesypałam do szczelnego słoja. 

przepis: Jadłonomia

1 komentarz