Muffinki korzenne z jabłkami i winogronami


Składniki:


- 300 g mąki pszennej

- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 180 g cukru
- 2 jabłka, pozbawione gniazd nasiennych i starte na tarce o dużych oczkach (350-400 g)
- 2 łyżeczki cynamonu
- łyżeczka przyprawy do piernika
- 1/2 łyżeczki nasion zielonego kardamonu,utłuczonego w moździerzu
- łyżka jasnego miodu
- 220 g naturalnego jogurtu
- 2 jajka
- 120 g stopniowego masła
- 50 g rodzynek
- kilkanaście drobnych winogron 
(50 g-60 g)






Przygotowanie:



1. Piekarnik nagrzałam do 190 stopni C.

2. Mąkę, proszek i cukier wymieszałam w misce.
3. W drugiej misce połączyłam jabłka, przyprawy i miód. 

4. Jajka roztrzepałam z jogurtem i masłem, dodałam do jabłek i całość połączyłam z suchymi składnikami. Wymieszałam za pomocą łyżki.

5. Formy do muffinów wypełniłam papierowymi papilotkami. Każdą z nich napełniłam ciastem. Na wierzchu ułożyłam owoce winogron (opcjonalnie). 
6. Muffiny wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam 20 minut.
7. Wyjęłam z piekarnika i studziłam na kratce kuchennej.

przepis: Słodkie, White Plate




Brak komentarzy

Prześlij komentarz